Neden Cocos2D-X?

Standart

Herkeze merhaba.

Bu yazımızda neden “Cocos2D-X ?” sorusuna yanıt vermeye çalışacağız.

Eğer bu oyun motorunun avantajlarından söz edeceksek diğer alternatiflerle karşılaştırmalıyız. Şuan piyasada oyun motoru adı altında ücretsiz(yada şartlı olarak ücretsiz) en yaygın kullanılanlar olarak Unity, Game Maker, Unreal Engine söz edebiliriz. Amacımız özellikle 2D oyunlar için iyi bir alternatif bulmak olsun.

Unity hem kullanım kolaylığı, hem yaygın kullanıcı kitlesiyle avantajlı bir oyun motorudur. Arayüzü, hızlı prototipleme, hızlı cross platform build işlemleri onu en çok ön plana çıkaran etkenler oluyor. Fakat bu kolaylıklar yanında 2D için bazı dezavantajları da var. Misal olarak boş build dosyası boyutu yapacağınız ufak bir casual oyunu için çok fazla. (Unity 5 ile 21 mb’a çıkmış durumda) Bir diğer olumsuz etken performans, unity yapmış olduğunuz projeyi çalıştırmak için program içinde program çalıştırır, kodlar derlenebilir değil yorumlanabilirdir. Cocos2d-x yada Cocos-Js web harici platformlara native ve derlenmiş bir çıktı verir. Herhangi bir eklentiye ihtiyaç duymaz. Bu da bize 10 kata kadar fazla bir performans sağlar.

Game Maker ile yapılmış çok başarılı oyunlar var, hatta bu bizim ilgimizi çekebilecek nitelikte 2D oyunlar. Game maker’ı dezavantaj haline getirebilecek 2 etken var, performans ve mobil platformlarda lisans ücreti istemesi. (500$ gibi bir rakamdı en son)

Unreal Engine ise mobilden ziyade masaüstü platformlarda daha yaygın kullanılır. 2D Grafik kalitesi, epic games’in verdiği destekler, komunitesinin sağlam olması gibi etkenler onu iyi bir alternatif yapar. Fakat mobil platformlarda henüz iyi bir performans sağlamıyor. Masaüstü için daha tavsiye edilebilir bir durumda, fakat yakında unity ile yarışabilir bir hale gelebilir. Yine cocos2d-x’e göre dezavantaj olarak mobilde 17mb boş build dosyası ve unity’den çok daha kısıtlı performans’dan söz edebiliriz.

Cocos2d-x’in  düşük dosya boyutu, C++ tabanlı yüksek performans, framework olarak basit ve hızlı çalışılabilmesi, Lua, Js ile proje geliştirebilmemiz (ve tabiki build sürecinde tekrar c++ projesine derlenebilip performans kaybettirmemesi) gibi avantajları mevcut. Ayrıca açık kaynaklı oyun framework’leri arasında en fazla kullanıcıya sahip olması diğer framework’lere göre destek anlamında en az sıkıntı yaşayabileceğimiz anlamına gelir.

Dezavantaj olarak türkçe kaynakların az olması(Bu site bu yüzden kuruldu), yukarıdaki saydığımız oyun motorları kadar hızlı cross build işlemleri yapamıyor olmamız, prototip süreçleri için yukarıdaki oyun motorlarından daha hızlı olamaması diyebiliriz.

Son söz olarak c++, js yada lua dili ile native performanslı ve yüksek build boyutlu sonuçlar vermeyen bir oyun motoru arayışındaysanız, özellikle daha çok casual tarzda ufak oyunlar yapıyorsanız, hızlı adapte olabileceğiniz bir framework arıyorsanız Cocos2d-x bu saydıklarımız arasında en iyi alternatif diyebiliriz.

Siz de bir yorum bırakarak bize destek olabilirsiniz. Facebook ile giriş yaptığınız takdirde yorumunuz facebook takipçilerimiz tarafından görülecektir.